Kurumsal
Buradasınız :  Gezinti Bağlantılarını Atla
Müdürlükler
Strateji Geliştirme Müdürlüğü
 

T.C.

BAŞİSKELE BELEDİYE BAŞKANLIĞI

Strateji Geliştirme Müdürlüğü

 

GÖREV, YETKİ VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ

 

BİRİNCİ BÖLÜM

 

Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve İlkeler

 

Amaç

MADDE 1

Bu yönetmeliğin amacı Başiskele Belediyesi Strateji Geliştirme Müdürlüğünün teşkilat yapısını, hukuki statüsünü, görev, yetki ve sorumluluklarıyla, çalışma usul ve esaslarını belirleyerek, hizmetlerinin daha etkin ve verimli yürütülmesini sağlamaktır. 

 

Kapsam

MADDE 2

Bu yönetmelik Başiskele Belediyesi Strateji Geliştirme Müdürlüğünün; hukuki statüsünü, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.

 

Dayanak

MADDE 3

Bu yönetmelik, 5393 sayılı Belediye Kanununun 15/b maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

 

Bağlayıcılık

MADDE 4

Strateji Geliştirme Müdürlüğü, görev alanına giren iş ve işlemlerde ilgili mevzuat hükümlerini yerine getirmek hususunda yetkili ve sorumlu olup, bu yönetmelik hükümleri ile bağlıdırlar.

 

Tanımlar

MADDE 5

Bu yönetmelikte geçen

  1. Belediye: Başiskele Belediyesini,
  2. Başkanlık Makamı: Başiskele Belediye Başkanlığı Makamını,
  3. Başkan: Başiskele Belediye Başkanını,
  4. Başkan Yardımcısı: Başiskele Belediye Başkan Yardımcısını,
  5. Meclis: Başiskele Belediye Meclisini,
  6. Encümen: Başiskele Belediye Encümenini,
  7. Müdürlük: Strateji Geliştirme Müdürlüğünü,
  8. Müdür: Strateji Geliştirme Müdürü’nü,
  9. Birim: Strateji Geliştirme Müdürlüğüne bağlı Ar-Ge ve İnovasyon Birimi’ni, Bilgi İşlem Birimi’ni, Stratejik Planlama ve Performans Birimi’ni, Yönetim Sistemleri Birimi’ni,
  10. Birim Sorumlusu: Ar-Ge ve İnovasyon Birim sorumlusunu, Bilgi İşlem Birim sorumlusunu, Stratejik Planlama ve Performans Birim sorumlusunu, Yönetim Sistemleri Birim sorumlusunu,
  11. Personel: Strateji Geliştirme Müdürlüğüne bağlı çalışanların tümünü
  12. Yönetmelik: Strateji Geliştirme Müdürlüğünün Görev, Yetki ve Çalışma Yönetmeliğini İfade eder.

 

 

İKİNCİ BÖLÜM

 

Kuruluş, Organizasyon ve Personel Yapısı

 

Kuruluş

MADDE 6

Strateji Geliştirme Müdürlüğü, 5393 Sayılı Belediye kanununun 48. maddesi ve 22/02/2007 tarih ve 26442 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe konulan Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik Hükümleri doğrultusunda 31/05/2009 tarih ve 27244 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Yönetmelik Değişikliği doğrultusunda Belediye Meclisinin 03/01/2012 tarih ve 3 sayılı kararı ile kurulmuştur.

 

Organizasyon Yapısı

              MADDE 7

  1. Müdür
  2. Ar-Ge ve İnovasyon Birimi
  3. Bilgi İşlem Birimi
  4. Stratejik Planlama ve Kurumsal Performans Birimi
  5. Yönetim Sistemleri Birimi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Personel Yapısı

MADDE 8

  1. Müdür
  2. Birim Sorumlusu
  3. Memur
  4. İşçi
  5. Sözleşmeli Personel
  6. Yasal Hükümlere göre istihdam edilen diğer personel

 

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

 

Görev, Yetki ve Sorumluluklar

 

Strateji Geliştirme Müdürlüğünün Görev Yetki ve Sorumlulukları

MADDE 9

  1. Müdürlüğün faaliyet konularına ilişkin mevzuatı takip etmek ve mevzuatın gereklerini süresi içerisinde yerine getirmek.
  2. Stratejik plana, yıllık performans programına, yatırım programına ve müdürlük bütçesine uygun olarak çalışmalarını yürütmek.
  3. Belediye İç Kontrol Eylem Planındaki görev ve sorumlulukların yerine getirilmesi için gerekli çalışmaları yapmak.
  4. Belediye görevlerinin daha verimli ve etkin yapılmasını sağlayacak yaratıcı, yenilikçi ve sürdürülebilir politikalar geliştirmek. Bu politikaları ortaya koymak için bilgi/veri toplamak, fizibilite, kaynak ve yatırım planlaması çalışmalarını yönetmek.
  5. Dünyadaki iyi uygulamalar ile ilgili araştırma yapmak, bu uygulama sahipleriyle kıyaslama faaliyetlerinde bulunmak ve iyi uygulamaların belediyede uygulanabilirliği konusunda çalışmalar yapmak.
  6. Entegre yönetim sisteminin kurulması, her türlü dokümantasyon ve süreçlerin takibinin yapılması, kalite yönetimi ile ilgili gerekli eğitimlerin verilmesi ve denetim periyotlarında gerekli koordinasyonun sağlanması ile birimlerin kalite yönetim sistemi uygulamalarının denetimini yapmak.
  7. Belediyede inovasyon sürecini sistematik, bütünsel ve odaklı bir yaklaşımla ele alan “Kurumsal İnovasyon Sisteminin” yürütülmesini sağlamak.
  8. Başiskele Belediyesi adına, ulusal ve uluslar arası hibe programlarına ilişkin sürecin yürütülmesini sağlamak.
  9. Belediye tarafından uygulanmış ve/veya uygulanmakta olan projelerin yaygınlaştırılması, ulusal uluslararası düzeyde bilinirliğinin artırılmasına yönelik iyi uygulama yarışmalarına başvuruların yapılmasını koordine etmek.
  10. Müdürlüğe gelen yazı ve dilekçeleri süresi içinde cevaplamak, gerektiğinde belediyenin diğer birimleriyle resmi kurum ve kuruluşlarla, ilgili meslek odalarıyla yazışmalar yapmak, yapılan tüm işlemlerin kayıtların tutulmasını, arşivlenmesini ve muhafaza edilmesini sağlamak.
  11. Belediyenin görev alanına giren konularda, hizmetleri etkileyecek dış faktörleri incelemek, kurum içi kapasite araştırması yapmak, hizmetlerin etkililiğini ve tatmin düzeyini analiz etmek ve genel memnuniyet ve beklenti araştırmaları yapmak.
  12. Harcama birimleri tarafından hazırlanan birim faaliyet raporlarını da esas alarak idarenin faaliyet raporunu hazırlamak.
  13. Başiskele Belediyesi’ne ait tüm birimlerde sistemlerin sürekliliği ve              sürdürülebilirliğinde en yüksek seviyede faydalar sağlanabilmesi için, belediye birimleri tarafından kullanılmakta veya kullanılacak olan tüm yazılım ve donanımları koordine etmek.
  14. Belediye otomasyonunun her an faal ve yedekli olmasını sağlamak.
  15. Gerekli konularda sistem analizi, program yazılımları ve sistem yatırım araştırmaları yapılmasını sağlamak.
  16. Kent bilgi sistemi datalarını koordine ederek bilgi sistemlerinden alınan verilerle bilgiyi iyi yöneten, paylaştıran ve analiz ederek karar mekanizmasını harekete geçirmek.
  17. Mevzuatla verilen diğer görevleri yerine getirmek.
  18. Strateji Geliştirme Müdürlüğü, bu yönetmelikte sayılan görevler ile yürürlükteki mevzuat ve 5393 sayılı Belediye Kanununa dayanarak Belediye Başkanınca kendisine verilen tüm görevleri, ilgili mevzuat çerçevesinde yapmaya yetkilidir.
  19. Strateji Geliştirme Müdürlüğü, Belediye Başkanınca verilen ve bu yönetmelikte tarif edilen görevleriyle yürürlükteki ilgili mevzuatlarda belirtilen tüm görevleri, plan, program, genel prensipler ve mevzuat kurallarına göre tam ve zamanında, gereken özen ve çabuklukla yerine getirmekle görevi olduğu halde yapmadığı hizmetlerin sonucundan dolayı Belediye Başkanı’na ve yetkili başkan yardımcısına karşı sorumludur.

 

 AR-GE ve İnovasyon Biriminin görevleri

              MADDE 10

  1. Belediyede inovasyon sürecini sistematik, bütünsel ve odaklı bir yaklaşımla ele

alan “Kurumsal İnovasyon Sistemi”nin yürütülmesine yönelik çalışmalar gerçekleştirmek.

  1. İnovasyon süreçlerini ve sonuçlarını besleyecek stratejik, organizasyonel ve kültürel altyapının işleyişini sağlamak.
  2. Kurum içinde inovasyon ve yaratıcılık kavramlarına ilişkin ortak dil ve algı

oluşturulması, inovasyon farkındalığının arttırılması, kültürünün kuvvetlendirilmesi, bu kültürü besleyecek yaklaşım ve davranışların edinilmesi ve içselleştirilmesi için uygulamalar planlamasını ve yürütülmesini koordine etmek.

  1. Farklı birimlerin katılımı ile oluşan inovasyon çalışma gruplarının  çalışmalarını koordine etmek, yürütücülüğünü yapmak. İnovasyon çalışmalarının etkin olarak yönetiminin ve birbirleri arasındaki koordinasyonun sağlanması ve konudaki yetkinliklerin kazandırılması amacıyla         çalışma gruplarını izlemek             ve değerlendirilmesini sağlamak.
  2. İnovasyon Merkezinin etkinliklerinin (atölye, çalıştay, yarışma, eğitim vb.) koordinasyonunu, faaliyetlerinin planlamasını ve yürütülmesini sağlamak.
  3. Kurumda hem bireysel, hem de kolektif fikir üretiminin / yaratıcılığın

kuvvetlendirilmesi, bunu kolaylaştıracak tekniklerin ve yöntemlerin öğretilmesi ve kullanılmasının sağlanması amacıyla uygulamalar planlaması ve yürütülmesini koordine etmek.

  1. İnovasyon çalışmalarının etkinliğinin, sistemli işleyişinin ve takip edilebilirliğinin sağlanması ve arttırılmasına yönelik faaliyetleri koordine etmek.
  2. Yeni hizmet alanları ile ilgili araştırmalar yapmak ve Belediyede uygulanabilirliği  konusunda çalışmalar yürütmek. Belediyenin yaratıcı, yenilikçi hizmetlerinin inovasyon projeleri ile arttırılmasını sağlamak.
  3. Paydaşların inovasyon süreçlerine aktif üretici ve kullanıcı olarak katılımlarını arttırmak amacıyla işbirlikleri kurmak ve katılım platformları geliştirmek.
  4.  Gerçekleştirilen yenilikçi projelerin kayıt altına alınmasını ve etkin olarak iletişimini sağlamak.
  5. Kurumda inovasyon projelerinin etkin olarak yönetiminin sağlanması ve bu

konudaki yetkinliklerin kazandırılması amacıyla proje takımlarının eğitim

ihtiyaçlarının belirlenmesini ve İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü ile birlikte planlanmasını sağlamak. 

  1. Belediyede kollektif yaratıcılık ve inovasyon yönetimi konusunda bilgilendirme ve bilinçlendirme çalışmaları yapmak. 
  2. Kurumda yürütülen inovasyon projelerine araştırma desteği vermek.
  3. Fikir toplama sisteminin koordinasyonunu ve proje çalışma gruplarına fikirlerin dağıtımını sağlamak.
  4. İnovasyon performansının ödüllendirilmesinde İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü ile ortak çalışmak.
  5. Ulusal ve uluslar arası hibe programlarına yönelik proje teklif çağrılarını ve proje ortaklık fırsatlarını düzenli olarak takip etmek, ilgili hibe programlarını incelemek.
  6. Belediyenin başvuru yapabileceği hibe programlarını detaylı inceleyerek değerlendirmek, Proje teklif çağrıları ve ortaklık fırsatları ile ilgili Belediye birimlerini bilgilendirmek.
  7. Stratejik plan, mevcut ve potansiyel faaliyet alanları, yurtiçi ve yurtdışı proje örnekleri, ulusal ve bölgesel planlardaki öncelikler dikkate alınarak fonlanabilecek olası proje konuları geliştirmek.
  8. Hibe programının konusu ile ilgili alanda faaliyet gösteren Müdürlük ve üst yönetici ile olası proje konuları kapsamında görüşerek, ihtiyaçlar doğrultusunda proje konusunu netleştirmek.
  9. Hibe proje başvurusunu ilgili müdürlük (yürütücü birim) ile birlikte fon programının formatında hazırlamak / hazırlanmasını koordine etmek. 
  10. Projenin yanı sıra başvuruda sunulacak ek belgelerin temin

edilmesi / hazırlanması ve hibe sağlayacak kuruluşa sunulmasını sağlamak.

  1. Proje teklifinin değerlendirme sürecinin takibini yapmak, projenin hibe almaya hak kazanması ile birlikte hibe sözleşmesi öncesinde projeyi ilgili Müdürlüğe (yürütücü birim) iletmek.
  2. Proje yürütücüsü birime projenin yürütülmesi aşamasında destek olmak.
  3. Belediyemizin katılmasına karar verilen büyük çaplı hibe programları kapsamında ulusal ve uluslararası proje ortaklıklarına katılım için gerekli işlemleri yerine getirmek.                                                 
  4. Kamu kurum ve kuruluşları, sivil toplum örgütleri, üniversiteler ve özel sektör ile koordineli olarak projeler oluşturmak, gelen proje ortaklık taleplerini incelemek. Belediyemizin ilgili alanlarda faaliyet gösteren birimleri ile koordinasyon sağlamak, taleplerin kabul edilmesi halinde proje ortağı olarak başvuru aşamasında belediyemizce yapılacak işlemlerin yerine getirilmesini koordine etmek.
  5. Hibe projeleri ile ilgili olası proje ortaklıkları kurmaya yönelik olarak ulusal ve

Uluslar arası düzeyde iletişim geliştirmek.

  1. Belediyede dış kaynaklı fon programları, proje yazma ve yürütme konularında bilgilendirme ve bilinçlendirme çalışmaları yapmak.
  2. Belediyemiz tarafından uygulanmış ve/veya uygulanmakta olan projelerin

yaygınlaştırılması, ulusal ve uluslararası düzeyde bilinirliğinin artırılması amacıyla çalışmalar yapmak. Bu kapsamda ulusal ve uluslararası kuruluşlar tarafından verilen ödüllerden belirlenenlere Belediye adına başvuruda bulunmak ve proje bazlı ödül başvurusu yapacak birimlere destek olmak.

 

Bilgi İşlem Biriminin görevleri

MADDE 11

  1. Belediye’ de bilgi işlem ve otomasyon ile ilgili stratejilerin oluşturulması için yönetime katkıda bulunmak. 
  2. Bilgi teknolojilerinin kullanımına yönelik orta ve kısa vadeli planlama yapmak ve takibini gerçekleştirmek.
  3. Belediye’de verilen hizmetlere yönelik verileri toplamak, bu verileri birbirleri ile ilişkilendirerek yönetim kademelerinin karar verme sürecini kolaylaştıracak bilgilere dönüşmesini sağlamak. 
  4. Bölümlerin ihtiyaçlarına göre yeni programları hazırlamak veya dış kuruluşlardan temin etmek.
  5. Bölümlerin donanım ihtiyaçları doğrultusunda donanım seçimi ve bütçe çalışması yapmak.
  6. Bilgi işlem sisteminin verimli kullanımı konusunda gerekli çalışmaları yapmak,

donanımların bakım ve onarımlarını gerçekleştirerek sistemlerin uygulamaları aksatmadan çalışmasını sağlamak. 

  1. Gelişen bilgi işlem teknolojisini takip ederek gerekli revizyonların yapılmasını sağlamak.
  2. Yeni devreye alınan programlar ile ilgili kullanıcılara eğitim vermek veya dış kuruluşlar tarafından verilmesi için koordinasyonu gerçekleştirmek. 
  3. Bilgi işlem sistemindeki serverlarda bulunan bilgilerin periyodik yedeklemesini yapmak.
  4. Belediyede Yönetici durumundaki karar mercilerinin mevcut durumu en  kapsamlı biçimde izleyebilmelerine ve sağlıklı kararlar vermelerine temel   oluşturacak bilgi akışını ve bilgi paylaşımını sağlamak.
  5. İhtiyaç duyulan bilgilerin kent halkına ve kamuoyuna en kısa sürede ulaştırılması için Kent Bilgi Sistemi’nin oluşturulmasına yönelik çalışmaları gerçekleştirmek.
  6. Sorumlu olduğu bölümün uzun ve kısa vadeli işlerini planlamak, günün değişen

koşullarına cevap verebilecek şekilde, planlarda esneklik yaratarak, işlerin tam zamanında, etkin ve ekonomik şekilde yürütülmesini sağlamak.

  1. Ekonomik, teknolojik, sosyal gelişmeleri izlemek, izlenmesini sağlamak ve uygulamak.
  2. İş ve bilgi akışını etkinlik ve verimlilik prensiplerine göre planlamak. Üst ve alt kademelere gerekli bilgilerin zamanında ulaşmasını sağlamak.
  3. Hiyerarşik kademelere uymak, kademe atlamamak, atlanmasını önlemek.
  4. Astlarının arasında ve görevinin gerektirdiği tüm birimlerle koordinasyonu kurmak ve geliştirmek.
  5. Sorumluluğu altındaki tüm işleri ve çalışanları denetlemek ve gerekli yönlendirmeleri yapmak.
  6. Destek Hizmetleri Müdürlüğü, Fen İşleri Müdürlüğü, Yapı Kontrol Müdürlüğüü, İmar ve Şehircilik Müdürlüğü ve Mali Hizmetler Müdürlüğü’nden sorumlu ekip oluşturmak suretiyle Kent Bilgi Sistemi’nin sürekli ve kontrollü bir şekilde denetimini ve işlerliğini sağlarken doğru bilgiyi gerekli birimlerin paylaşımına açmak.
  7. Çalışanların bilgi güvenliğine ilişkin olarak karşılaşabileceği riskleri anlaması ve tanıması için eğitici yöntemlerin kullanımını sağlamak.
  8. Kullanıma uygun yazılımların lisans teminini gerçekleştirmek.

 

Stratejik Planlama ve Kurumsal Performans Biriminin görevleri

       MADDE 12

  1. Belediyenin misyon, vizyon, değerler ve politikalarının belirlenmesi ve

güncellenmesi çalışmalarını yürütmek.

  1. Belediyenin orta ve uzun vadeli stratejilerini belirlemek ve amaçlarını

oluşturmak üzere gerekli çalışmaları yapmak ve stratejik planı hazırlayarak Meclis’ e sunmak.

  1. Belediye bütçesinin, stratejik plan çerçevesinde hazırlanması için Mali Hizmetler Müdürlüğü ile ortak çalışma yapmak. 
  2. Yıllık Performans Programını hazırlayarak Meclis` e sunmak ve Proje Modülü üzerinden takibinin yapılarak üst yönetime raporlanmasını sağlamak.
  3. Farklı kanallardan gelen istek öneri ve talepler toplanarak ortak proje havuzu

oluşturmak ve yıllık Performans Programları yapılırken bu taleplerin ilgili Müdürlükler tarafından değerlendirilmesini sağlamak.

  1. Stratejik Planda yer alan proje/faaliyetlerin ve performans hedeflerinin üç aylık periyotlarda raporlanarak, İhtisas Komisyonlarının sorumlu oldukları müdürlüklere ilişkin İzleme ve Değerlendirme yapmasını ve raporların Üst Yönetime sunulmasını sağlamak.
  2. Başiskele Belediyenin yıllık faaliyet raporunu hazırlayarak Meclis`e sunmak.
  3.  İlçe bilgilerinin çeşitli yöntemler ile toplanarak mahalle bilgileri tablosuna aktarılması ve yıllık güncellemesinin yapılmasını sağlamak.
  4. 5018 Sayılı kanun kapsamında iç kontrol çalışmalarını koordine etmek, harcama birimlerine teknik destek ve danışmanlık yapmak.
  5. Kamu hizmet standardının oluşturulması (KAHİS) ve uygulanmasını sağlamak. Hizmet rehberi çalışmalarını yürütmek.
  6. Belediye genelinde stratejik plan ve performans programının anlaşılması ve

benimsenmesi için gerekli yayılım çalışmalarını yürütmek.

 

 

Yönetim Sistemleri Biriminin görevleri

       MADDE 13

  1. Belediye genelinde entegre yönetim sistemlerinin kurulması,  uygulanması ve

geliştirilmesine yönelik faaliyetleri Belediyemiz Yönetim Sistemleri Yönetim Temsilcileri ile birlikte yürütmek.

  1. Entegre Yönetim sistemleri performansı konusunda Yönetimi Gözden Geçirme toplantılarında ilgili Yönetim Temsilcileri ile birlikte gerekli raporların hazırlanmasını sağlamak. 
  2. Entegre Yönetim Sistemi için gerekli dokümantasyon yapısını Yönetim

Temsilcileri ile birlikte tasarlamak, geliştirmek, sürekliliğini sağlamak, dağıtımını yapmak ve değişen şartlara göre güncelliğini korumak.

  1. Tüm müdürlüklerin kalite yönetim sistemi ile ilgili dokümantasyonunun hazırlanmasına yardımcı olmak ve uygulama sonrası etkinliğini izleyerek gerekli revizyonların yapılmasını sağlamak.  
  2. Hizmet, süreç ve kalite sistemi ile ilgili herhangi bir uygunsuzluğun oluşmasını önlemek için gerekli faaliyetleri başlatmak, takip etmek.
  3. Belediye genelinde Entegre Yönetim Sistemleri gereği ilgili Yönetim Temsilcileri ile beraber İç ve Dış Denetimlerin organizasyonunu ve gerçekleşmesini sağlamak.  
  4. Belediyenin Ana Süreç yapısını kurumun stratejileri ile uyumlu olacak şekilde

oluşturulmasını sağlamak.

  1. Süreçlere ilişkin faaliyet ve sonuçlara yönelik istatistiki verileri kullanılan modül aracılığıyla oluşturarak üst yönetime ve ilgili bölümlere rapor hazırlanmasını sağlamak, gerektiğinde iyileştirici önlemler almak.
  2. Ana süreç yapısına uygun organizasyon değişiklik önerilerini ilgili müdürlükler ile görüşerek üst yönetime sunmak.  
  3. Belediye stratejilerine uygun olarak süreç performans göstergelerini belirlemek, hedef belirleme sistematiğine göre hedefleri belirlenmek, takibini yapmak ve koordine etmek.
  4. Süreçlere ait risklerin belirlenmesi için yöntem belirlemek. Belirlenen risklere

ilişkin iyileştirme faaliyetlerinin yürütülmesini sağlamak. 

  1. Belediyemiz kritik süreçlerinin belirlenmesine yönelik yöntem belirlemek.
  2. Belediyenin Kurumsal     Sosyal Sorumluluk     Politikası’nın uygulanmasını sağlamak; Kurumsal Sosyal Sorumluluk çalışmalarını koordine etmek. Bu konudaki yenilikçi ve iyi uygulamaları takip etmek ve belediyede yayılımını sağlamak.         
  3. Kıyaslama Süreci kapsamında ulusal ve uluslararası düzeyde diğer

kurum/kuruluşlarla kıyaslama / bilgi paylaşımı çalışmaları yapmak için gerekli ortamları oluşturmak, belediyeye iyi uygulamalarla ilgili bilgi sağlamak.

  1. Belediyede uygulanan paydaş algılama anketlerinin “Paydaş Algılama Anketlerinin Yönetimi Prosedürü” kapsamında gerçekleştirilmesini sağlamak. 
  2. Kentsel ve kurumsal verilerin izlenmesi, analiz edilmesi, hizmet ve süreçlerin

geliştirilmesi amacıyla kullanılmasını sağlayacak çalışmalar yapmak. 

  1. Dış kuruluşlara ait karşılaştırma verilerin seçilmesini, verilerin temin edilmesini, bir ortamda bu verilerin bulundurulması ve kurumsal gelişim için kullanılmasını sağlamak. 
  2. Belediyenin kurumsal özdeğerlendirmesini yapmak, bu konuda Özdeğerlendirme ekibinin kurulmasını ve ekip çalışmalarının yürütülmesini sağlamak.
  3. Belediyede özdeğerlendirme ile ilgili bilgilendirme ve bilinçlendirme çalışmalarını yapmak. 

 

 

Müdürün Görev, Yetki ve Sorumlulukları

MADDE 14

  1. Strateji Geliştirme Müdürlüğünü Başkanlık Makamına karşı temsil etmek.
  2. Müdürlüğün yönetiminde tam yetkili kişi olarak, Tahakkuk Amiri, Harcama Yetkilisi ve Müdürlük personelinin disiplin amirliğini yapmak.
  3. Strateji Geliştirme Müdürlüğü ile diğer Müdürlükler arasında koordinasyonu sağlamak.
  4. Belediye bütçesini stratejik plan çerçevesinde Mali Hizmetler Müdürlüğü ile birlikte hazırlamak ve bütçeyi performans programı hazırlayarak değerlendirmek.
  5. Müdürlüğün bütçe teklifinin Mali Hizmetler Müdürlüğü’ne gönderilmesini ve bütçe onayından sonra bütçe performansının izlenmesini sağlamak.
  6. Performans Hedefleri ve Bütçesine göre bir yıl boyunca kullandığı kaynakları ve yaptığı faaliyetleri gösteren Yıllık Faaliyet Raporunu hazırlamak.
  7. Belediyede inovasyon sürecini sistematik, bütünsel ve odaklı bir yaklaşımla ele alan “Kurumsal Ar-Ge ve İnovasyon Sistemi”nin yürütülmesini koordine etmek.
  8. Performans Hedefleri, İş kapasitesi ve Faaliyet alanlarını dikkate alarak günlük, haftalık, aylık ve yıllık çalışma planları hazırlamak ve bu planların uygulanmasını sağlamak.
  9. Vatandaşa yönelik hizmetlerle ilgili “Hizmet Standartları” nı belirleyerek daha hızlı ve etkin hizmet vermek için tedbirler almak, süreç iyileştirmesi yapmak.
  10. Müdürlüğünde Kamu İç Kontrol Sisteminin ve Kalite Yönetim Sisteminin kurulmasından birinci derecede sorumlu olarak; Bu konuda Mali Hizmetler Müdürlüğü ile koordineli çalışmak.
  11. Belediye’nin ana hizmet politikasını üst yönetim ile beraber hazırlamak.
  12. Belediyenin stratejik planını ve performans programını oluşturmak üzere gerekli çalışmaları başkan adına koordine etmek.
  13. Belediye yönetimi ile hizmetlerin geliştirilmesi amacıyla veri toplamak, analiz etmek ve yorumlayarak gerekli iyileştirmelerin yapılmasını sağlamak.
  14. Hizmetleri etkileyecek dış faktörleri ve riskleri incelemek, dış çevre analizini ve kurum içi kapasite araştırmasını yapmak.
  15. Belediye adına, ulusal ve uluslararası hibe programlarına ilişkin sürecin yürütülmesini sağlamak.
  16. Belediye tarafından uygulanmış ve/veya uygulanmakta olan projelerin yaygınlaştırılması adına, ulusal ve uluslararası düzeyde bilinirliğinin artırılmasına yönelik iyi uygulama yarışmalarına başvuruların yapılmasını koordine etmek.
  17. Belediyenin politikalarına uygun olarak Müdürlük hedeflerini belirlemek, izleme ve değerlendirilmesini koordine etmek.
  18. Belediye hizmet ve faaliyetlerin ekonomik / etkin bir şekilde yerine getirilmesi için personel, para / malzeme gibi mevcut kaynakların en uygun ve verimli bir şekilde kullanılmasını sağlamak için plan ve program esaslarına göre uygulamalarını izlemek.
  19. Görev alanını ilgilendiren gelişmeleri ve yayınları izlemek, araştırmalar yapmak.
  20. Harcama Yetkilisi olarak, harcama talimatlarının bütçe ilke ve esaslarına, kanun, tüzük ve yönetmelikler ile diğer mevzuata uygun olan ödeneklerin etkili, ekonomik ve verimli kullanılmasını sağlamak.
  21. Harcama Yetkilisi olarak, bütçede öngörülen ödenekleri kadar harcama yapmakla sorumlu olup; harcama talimatı ile bütçesinden harcama yapmak.
  22. Belediyemiz politikalarının anlaşılmasını, uygulanmasını ve devam ettirilmesini sağlamak.
  23. Belediyemiz yönetim sistemleri yaklaşımının uygulanması ve yayılımı hususunda müdürlük olarak gereken faaliyetleri koordine etmek, destek olmak ve uygulamak.
  24. Personelin gerekli eğitim ihtiyacını belirleyerek İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü’ne iletmek ve planlanan eğitimlere ilgili personelin katılımı sağlamak.
  25. Belediyede bilgi işlem ve otomasyon ile ilgili stratejilerin oluşturulmasını, bilgi

teknolojilerinin kullanımına yönelik planlama yapılıp uygulanmasını ve işlerliğinin takip edilmesini sağlamak.

  1. Belediye’ de bilgi işlem sisteminin oluşturulmasını ve gelişen teknolojiye göre revize edilmesini  koordine etmek.
  2. İhtiyaç duyulan bilgilerin kent halkına ve kamuoyuna en kısa sürede ulaştırılması için Kent Bilgi Sistemi’ nin oluşturulmasına yönelik çalışmaları koordine etmek.
  3. İş sağlığı ve güvenliği kapsamında müdürlüğünde İş Sağlığı Güvenliği Uzmanı

koordinasyonunda yürütülmekte olan İSG çalışmalarının yasal uygulamaları ile bu uygulamalara paralel olarak kurulmuş olan OHSAS 18001 Yönetim Sistemi'nin sürekliliğinin sağlanması ve İSG İç Yönetmeliğine uygun davranılmasının takibini yapmak.

  1. Süreç performanslarının artırılması için gerekli çalışmaların yapılmasını sağlamak.
  2. Harcama Yetkilisi olarak her yıl iş ve işlemlerin tahsis edilen kaynakların planlanmış amaçlara ve iyi mali yönetim ilkelerine uygun olarak kullanıldığını, uygulanan iç kontrol sisteminin işlemlerin yasallık ve düzenliliği konusunda yeterli güvenceyi sağladığını, kontrol düzenlemelerine ve mevzuata uygun bir şekilde gerçekleştirildiğini, verilen bilgilerin doğruluğunu içeren ‘İç Kontrol Güvence Beyanını’ düzenlemek ve Birim Faaliyet Raporuna eklemek ve yılda en az bir kez İç Kontrol düzenlemelerini ve İç Kontrol Sisteminin işleyişini değerlendirmeye tabi tutmak.
  3. Belediye’ de bilgi işlem sisteminin oluşturulmasını ve gelişen teknolojiye göre revize edilmesini koordine etmek.
  4. Müdürlük Çalışma Raporunun hazırlanması için gerekli faaliyetleri koordine etmek.
  5. İç ve Dış mali denetim sırasında denetçilere talep edilen bilgi ve belgeleri sunmak ve gerekli kolaylığı sağlamak.
  6. Müdürlüğünde iç kontrolün etkili bir şekilde yapılmasını sağlayacak düzenlemeleri hazırlamak, bu amaca uygun olarak müdürlüğüyle ilgili mali işlemlerin süreç akış şemalarını hazırlamak ve üst yöneticinin onayına sunmak.
  7. Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile ilgili Mevzuat çerçevesinde

gerçekleştirme görevlilerinin iş ve işlemlerini doğru yaptırmalarını sağlamak ve kontrol etmek.

  1. Bütçelerden bir giderin yapılabilmesi için iş, mal veya hizmetin belirlenmiş usul ve esaslara uygun olarak alındığının veya gerçekleştirildiğinin, görevlendirilmiş kişi veya komisyonlarca onaylanmış ve gerçekleştirme belgelerinin düzenlenmiş olduğunu kontrol etmek.                                          
  2. Giderlerin gerçekleştirilmesi için; ödeme emri belgesini imzalamak ve net      ödeme emri belgesi ile eki belgelerini Mali Hizmetler Müdürlüğü’ne gönderilerek İlgili muhasebe hesaplarına alınmasını sağlamak.
  3. Belediye Başkanı’nın ve yetkili başkan yardımcısının vereceği diğer görevleri yapmak.

 

 

 AR-GE ve İnovasyon Birim Sorumlusunun Görev, Yetki ve Sorumlulukları 

 MADDE 15

 1) Müdür tarafından verilen görevleri müdür adına yürütmek.

 2) Personele verilen görevlerin zamanında verimli olarak yapılmasını sağlamak.

 3) Birimle ilgili iş ve işlemlerin mevzuata uygun yürütülmesini ve sonuçlandırılmasını sağlamak.

 

 

Bilgi İşlem Birim Sorumlusunun Görev, Yetki ve Sorumlulukları

MADDE 16

 1)Müdür tarafından verilen görevleri müdür adına yürütmek.

 2)Personele verilen görevlerin zamanında verimli olarak yapılmasını sağlamak.

 3) Birimle ilgili iş ve işlemlerin mevzuata uygun yürütülmesini ve sonuçlandırılmasını sağlamak.

 

 

 

 

Stratejik Planlama ve Performans Birim Sorumlusunun Görev, Yetki ve Sorumlulukları

MADDE 17

 1)Müdür tarafından verilen görevleri müdür adına yürütmek.

 2)Personele verilen görevlerin zamanında verimli olarak yapılmasını sağlamak.

 3) Birimle ilgili iş ve işlemlerin mevzuata uygun yürütülmesini ve sonuçlandırılmasını sağlamak.

 

Yönetim Sistemleri Birim Sorumlusunun Görev, Yetki ve Sorumlulukları

MADDE 18

 1)Müdür tarafından verilen görevleri müdür adına yürütmek.

 2)Personele verilen görevlerin zamanında verimli olarak yapılmasını sağlamak.

 3) Birimle ilgili iş ve işlemlerin mevzuata uygun yürütülmesini ve sonuçlandırılmasını sağlamak.

 

 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

 

İşbirliği ve Koordinasyon, Uygulama Usul ve Esasları

 

İşbirliği ve Koordinasyon

MADDE 19

1) Müdürlük dahilinde çalışanlar arasındaki işbirliği ve koordinasyon, Müdür tarafından sağlanır

  1. Müdürlüğe gelen tüm evraklar toplanıp konularına göre dosyalandıktan sonra    müdüre iletilir.
  2. Müdür, evrakları gereği için ilgili personele tevdi eder.
  3. Bu Yönetmelikte adı geçen görevlilerin ölüm hariç her hangi bir nedenle görevlerinden ayrılmaları durumunda görevleri gereği yanlarında bulunan her türlü dosya, yazı ve belgeler ile zimmeti altında bulunan eşyaları bir çizelgeye bağlı olarak yeni görevliye devir teslimini yapmaları zorunludur. Devir-teslim yapılmadan görevden ayrılma işlemleri yapılmaz.
  4. Çalışanın ölümü halinde, kendisine verilen yazı, belge ve diğer eşyalar birim amirinin hazırlayacağı bir tutanakla yeni görevliye teslim edilir.

 

            Diğer Müdürlük, kurum ve kuruluşlarıyla koordinasyon

MADDE   20

1) Müdürlükler arası yazışmalar müdürün imzası ile yürütülür.

2) Müdürlüğün, Belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Büyükşehir Belediyesi, Kamu Kurum ve Kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar; Müdür ve Başkan Yardımcısının parafı Belediye Başkanının veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür.

 

             Müdürlüğün Uygulama Usul ve Esasları

            MADDE 21

Strateji Geliştirme Müdürlüğü; bu yönetmelikteki ilkeler çerçevesinde olmak kaydıyla, müdürlüğün görev alanına giren iş ve işlemleri aşağıda belirtilen mevzuat hükümlerine uygun olarak yerine getirir.

 

  1. Yürürlükteki Kanunlar ve İkincil Mevzuatlar,
  2. Belediye Başkanlığınca yayımlanmış Yönetmelik, Yönerge, Talimat, Prosedür vb. diğer İç mevzuatlar

 

 

 

BEŞİNCİ BÖLÜM

 

 

            Yönetmelikte Yer Almayan Hususlar

MADDE 22

 Bu yönetmelikte yer almayan hususlarda yürürlükteki ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.

 

            Yürürlük

MADDE 23

Bu yönetmelik, Başiskele Belediye Meclisi tarafından kabulü ve Başiskele Belediyesinin internet sitesinde ilanı ile yürürlüğe girer.

 

 

            Yürürlükten Kaldırılan Mevzuat

MADDE 24

Başiskele Belediye Meclisi’nin 03/02/2015 tarih 11 sayılı kararı Başiskele Belediye Başkanlığının 03/02/2015 tarihli onayından sonra yayınlanarak yürürlüğe giren Strateji Geliştirme Müdürlüğünün Görev, Yetki ve Çalışma Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.

 

Yürütme

MADDE 25

Bu yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.

Site Yönetimi Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
K7 Yazılım